Stále se vám stále plnit novoroční předsevzetí? Udělejte si revizi.

Novoroční předsevzetí jsou velmi ošemetná záležitost. Jsou tací, kteří je nemají rádi, protože je to příliš velký závazek a příliš mnoho úkolů, u kterých si ne vždy jsou jistí, že je dokáží provést. Naopak jsou jedinci, kteří se pouze díky této motivační technice přimějí k nějakým výkonům a výsledkům.

kontrolní seznam

Tento typ „plánů“ se může týkat čehokoli. Můžete si naplánovat, že začnete dělat něco úplně nového, o čem jste zatím jen mluvili, že se zlepšíte v něčem, co vám dosud nešlo, anebo že přestanete s činnostmi, které vás (nebo vaše okolí) štvou.

Stalo se vám, že jste 1. ledna popsali celý papír těmito úkoly a plány, a nyní když ho vidíte, dělá se vám zle? Patříte k těm, kteří si první den v roce předsevzali až příliš, a teď máte výčitky svědomí z toho, že věci nejdou podle plánu? Nepanikařte. Nejedná se o to, že byste selhali. Možná to chce jen věci přehodnotit a udělat si novou strategii.

Zde je několik jednoduchých tipů, jak s tímto seznamem naložit:

·         Uklidněte se!

Jsme jenom lidé. Je naprosto normální, že si naplánujete věci, které po určité době stále zůstávají ve fázi plánu. Buďte na sebe hodní a nenadávejte si za to, že jste ve slepé uličce.
okousaná tužka

·         Vezměte seznam a znovu promyslete všechna svá předsevzetí!

Jděte krok po kroku a ta místa, kde neproběhla dosud žádná akce, od počátku přehodnoťte – ve smyslu, do jaké míry je reálné tyto věci splnit. Možná jste si jen ukousli moc velký krajíc a v průběhu času jste zjistili, že některé z nich ani nechcete. I to se stává.

·         Rozfázujte si jednotlivé úkoly!

Žádný učený z nebe nespadl. Pokud se ve vašem „to do listu“ vyskytují věty typu „Zhubnout 10 kilo“, je vysoká pravděpodobnost, že tento úkol opravdu nesplníte za týden – pokud nejste blázen a nechcete hazardovat se zdravím. Zkuste tuto větu vzít a rozložit ji na více kroků, tím pádem celou tuto činnost výrazně zjednodušíte a bude se vám lépe plnit. Např. můžete místo toho napsat:


1)      Vypustit z jídelníčku sladkosti a smažená jídla.


2)      Každý den si dát alespoň jeden kousek ovoce a jeden kousek zeleniny.


3)      Dodržovat pitný režim.


4)      Více se hýbat a cvičit.


5)      Nepřejídat se.

Původní krkolomná změna v životě se vám už potom nebude jevit tak děsivá, jako na začátku. Takto můžete postupovat se všemi položkami a dosáhnete tak mnohem lepších výsledků na své cestě.

·         Nevzdávejte to!

Není od věci si čas od času seznam pročíst a provést všechny zmíněné kroky. Znovu si promyslet jednotlivá předsevzetí, zredukovat se nebo případně jinak upravit a začít od začátku.